Making Movie History: Marcel Carrière

Making Movie History: Marcel Carrière

| 6 min

Marcel Carrière is to sound what Michel Brault is to image. Between 1958 and 1964, art and technology were interacting in exciting new ways at the NFB, and young filmmakers like Carrière embraced the creative possibilities with energy and imagination, transforming the language of cinema. With a determined sense of invention, Carrière refined the art of sound recording, liberating soundmen from bulky and unwieldy technology. He collaborated on many of French Program's early Direct Cinema films, beginning with Les raquetteurs (1958) through the masterful Pour la suite du monde (1963). He went on to direct his own films, working in both documentary and fiction, and infusing every project with charateristic humour and good will.

This interview is part of Making Movie History: A Portrait in 61 Parts.

Ajouter ce code à votre site

Largeur de la vidéo :

par (( height )) Réinitialiser
Générique
  • None
    Denys Desjardins
    Marion Duhaime-Morissette
  • recherchiste
    Denys Desjardins
  • entrevues
    Denys Desjardins
  • réalisation
    Denys Desjardins
  • montage
    Denys Desjardins
  • producteur
    Johanne Bergeron
  • recherche photographique
    Marion Duhaime-Morissette
  • obtention des droits
    Claire Bourbonnais
    Sylvia Mezei
  • archives
    Yvon Larocque
    Claude Lord
  • conservation
    Richard Cournoyer
    Johanne St-Amant
  • laboratoire
    Richard Cournoyer
    Johanne St-Amant
  • sweetning
    Luc Papineau
  • musique originale
    Luc Papineau
  • montage additionnel
    Babalou Hamelin
  • montage en ligne
    Denis Gathelier
  • traitement de l'image
    Mélanie Bouchard
  • agent, marketing
    Geneviève Bérard
  • assistant de production au marketing
    Catherine Benoît
  • administrateur de studio
    Sia Koukoulas
    Manon Provencher
  • coordonnateur de production
    Hélène Regimbal
    Dominique Brunet
  • adjoint administratif
    Perrine Bral
    Sophie Dupuis
    Lise Lévesque
  • coordonnateur technique
    Richard Cliche
  • direction programme français
    Monique Simard